tisdag 23 december 2008

Kvällen innan julafton...

och så sitter man här. Nu har det varit mycket den senaste veckan. Har inte ägnat en tanke till bloggen... illa illa! I Tisdags var det i alla fall dax för dans igen... Jag och Sussie drog in till parken då det var Casanovas som spelade. Till min förvåning... fick stå i kö för att komma in. Jo minsann det var allt lite folk som hade hittat dit, kul! Det var ju ett litet tag sedan som man själv var på dem så det var kul. Lika bra som vanligt, var något annat väntat (??!) NIX! Mina personliga favoriter så inte så konstigt. Torsdags och dans igen. Denna gång på Frimis och Scotts. Jag och Cissi mötte upp Sussie där och samma sak igen... kö. En väldans kö till garderoben. Kilar in och det var packat med folk vill jag lova. Julbord och grejer så det var full rulle men kan dock tycka att det var lite väl mycket folk... stället är ju inte så stort så. Men kvällen rulla på och en grogg hade ju inte suttit fel men vi hade jätte trevligt ändå.
I Fredags tog man sig i kragen och fixa dem sista julklapparna... man skjuter på det allt för länge!! I Lördags var det final i DansbandsKampen... Larz Kristerz stod som vinnare. Skulle kunna säga så mycket men hoppar nog det. Kan ju ändå inte ändra på något ändå men skit säger jag bara! Många andra band så var sååå mycket bättre som jag hade velat sätt som vinnare som Highlights, Wahlströms, Jannez, Kindbergs, Shake & Scotts... men men!

I mellan allt detta så har man ägnat en hel del till att jobba, städat & tvättat, färgat håret (ser äntligen ordentligt ut) och fixat det sista jul-fixandet. Igår fick Sussie lilla chocken på jobbet tror jag... Fick allt för mig att dra på mig klänning och hon hade ögon stora som... =) sen inte nog med det så var det nog karlarnas-dag att shoppa. Så mycket snyggt har jag inte sett på länge vill jag lova. Den ena efter den andra, dem bara ramla in i butiken... lycklig var jag i alla fall. Ögon godis är aldrig fel!! =D
Idag då... den där knäppa Sussie! Vi kom allt överens om att vi inte skulle ha något julklapps-byte i år men så klart att hon inte kunde låta bli att köpa något i alla fall. Fick ett litet kitt med pyssla-om-dig-själv-prylar (Toiletry Bag) Tvål, Hand & Body lotion, Nagelkräm, kroppsspray, toalettväska, Body Polishing-tvättsvamp och bad-tvättsvamp i doft av vanilj. Antingen så vet hon om att jag älskar att bada och kladdar med sådana saker eller så tycker hon bara att jag luktar illa och behöver ett lyft *asg* Tål att tänkas på, men hoppas på det förstnämnda! =D Man tackar och bocka ännu en gång...

Har inte haft tid att känna efter riktigt att det faktiskt är julafton imorgon. Ska jag vara ärlig så har jag inte haft den HÄR riktiga jul känslan i år. Tiden går för fort... Får man allt se om man varit något snäll i år och kanske får en klapp eller två... Känner att det börjar bli dax för sängen nu. Ska allt bli skönt att få sova ut en sväng imorgon!
Kram Kram

Inga kommentarer: