söndag 20 juli 2008

Malung!!

Då var den efterlängtade dagen här. Söndagen den 13:e 08.30 hade jag och Cissi parkerat oss utanför statoil i väntan på Sussie. Vid 09.00 var hon på plats och sen bar det av mot Malung. Vädret var inte det bästa men vid kaffe-pausen i Vansbro tittade solen fram så vi kunde sitta ute och gotta oss i solen me lite kaffe. (Men turen var väl oxå den att det var uppehåll båda kvällarna i Malung) Redan där fick man en glimt av vad som väntade i Malung. Streaplers, Arvingarna och Hedins hade även stannat till i Vansbro och på samma mat/fik ställe som vi =) Efter kaffet bar det av vidare. Väl framme tog Sussie med oss på en liten runda för att visa "lilla stan". Efter det var det dax att åka till huset vi hyrde. Veronika och dom var redan på plats med husvagnen. Knäppte upp första cidern och kollade läget lite. Efter en stund så kom hon som vi hyrde utav och då föreslog Sussie glatt att jag skulle följa me henne och kolla runt lite eftersom jag aldrig vart med förut. Jo visst tänkte jag....Hon visade mej runt i huset och var duschen fanns och så. Väl uppe på rummet där vi skulle sova så var det inte så rent eftersom gubben som bor där i vanliga fall inte hade städat. Så hon satte mej på lite arbete... Plocka hans skit tvätt som låg utspritt på golvet, fixa och dona med med sovplats sen ställde hon fram dammsugaren och sa att jag skulle börja dammsuga. Visste inte riktigt va jag skulle säja och henne hade jag ingen lust att hamna i bråk me om man säjer så.... Så jag står där med dammsugaren i högsta hugg...tittar ut genom fönstret och där nere på tomten står Sussie och Cissi och dricker cider och har det trevligt. Visste inte om jag skulle skratta eller gråta, gjorde väl lite av båda. När jag väl var klar och gick ner till dom andra så fick ju dom sej ett gott skratt i alla fall. Alltid kan man roa någon! Sen var det dax att dra upp väskorna på rummet...fixa och dona lite. Sen bar det av ner till bussarna för lite grogg som bestämt och ett massa hälsande på folk. Efter mycket om och men bar det av "hem"...duscha och pudra näsan. Därefter raka spåret mot bana 3 där Casanovas och Date körde non stop under hela kvällen. Kvällen rullade på med mycket dans och några besök i öl tältet. Träffade både den ena och den andra, även en dans på bordet i öl tältet blev det, snubbla och trillar på rumpan och lite allsång inne på toan till Casanovas. Fick höra sen att jag tog varje ton men inte den som Casanovas tog *asg* Är det fest så ska det väl märkas oxå. Men nog var det en av det roligaste kvällarna i mitt liv!!

Måndags morgonen var man rätt så seg me den lilla sömnen man fick. Jag och Sussie drog ner till något litet mat ställe för lite frukost, kaffe och så gick vi igenom lite smått kvällen som hade gott. Jo men nu vet vi ju att det var svartsjuka.....Lite senare på dagen drog jag, Sussie, Cissi och Veronika ner på "stan" för att kolla läget lite. Stannade och käkade på något ställe där expediten fick ett hysteriskt utbrott och gapa och skrek för att Sussie gick ut och satte sej och glömde betala men det löste ju sej *s* Drog en sväng förbi glasbanken oxå för att fylla på förrådet inför kväll nr 2. Sen var det dax för samma gamla visa igen. Duscha och pudra näsan sen bar det av in på dansen igen. Denna kväll var det lite fler band som spelade.Där vi "hängde" var vid Highlights, Arvingarna och Kindbergs. Även drog vi en rundra förbi Streaplers och Flamingokvintteten. Även denna kväll var riktigt skojj dock mycket lugnare. Vid kvällens slut bar det av "hem" för lite kläd byte sedan drog jag och Cissi vidare medans Sussie låg i sin skönhets sömn. Tydligen var det både Tequila och Whiskey men dom flaskorna hoppade över både mej och Cissi. Natten rullade på och på morgonen där blev vi "hämtade" av Sussie. Tråkigt nog var Malungs resan slut =( men på vägen hem gjorde vi ett litet stopp på Kindbergs-festen. Men stannade kanske bara en 45-60 min eftersom vi skulle hem. Hade ingen lust att åka hem utan hade kunnat stanna kvar hela veckan. något att satsa på till nästa år!! =D Men.....borta bra men hemma bäst....
Kram Kram

Inga kommentarer: