fredag 1 augusti 2008

Stadsfesten/Örebrofesten


Japp... I Onsdags hade jag och Sussie bestämt att vi skulle in till stan. Anledningen var ju inte "festen" i sig utan det var ju dansbanan som lockade. På scen var det Highlighits som spelade...
Eftersom det var Sussie som jobbade så bestämde vi att jag skulle ut till jobbet och sedan därifrån skulle vi åka in till stan. Kommer ut till jobbet, tog oss något litet och käka sedan var det dax att fixa sig. Klart att man får lite bestlut sångest med kläder och så när man ska ut men Sussie slår alla rekord. Stod mellan sommar-grön och medeltiden/romare *asg* Medeltiden/romare var skit snyggt och tufft men sommar-grön fick det bli. Tummarna upp Sussie! =) Maskerad kan vi ta en annan dag *s*
När vi väl var klara packade vi in oss i bilden och drog in mot City med blåljusen på. Parkerade, korsade gator, betalade inträdet, till baren/öl tältet för lite uppfriskning och sedan intog sitt platserna. Va stort det var, i så kallade slottsparken, nu när det var "grejer" överallt. Jag tänkte på det innan vi kom dit -Hur ska allt kunna få plats?? Ganska magert med folk men kvällen rullade på och när mörkret sakta smög sig på kom alla "fyllon" (fest glada) fram och dansade loss och golvet fylldes. Men det var nog det sämsta dansgolvet jag har sett. Även Sussie tog sig en sväng om... Klockan slog 12 och det var dax för hemfärd. Kanon kväll som vanligt och nej Sussie, den var inte för kort *ler*

Torsdag...Efter en lyckad kväll i Onsdags hade jag inte fått nog. Eftersom hela evenemanget håller på från onsdagen tills på lördag fick det bli en kväll till... Denna gång drog jag med mej Cissi och på scenen...Highlights igen! Japp, spelade 2 dagar i rad. Som vanlig när jag och Cissi ska någonstans är det alltid stress. Och ett evigt klagande på att jag tar sådan tid på mej. Är oftast sist om man säjer så.... I alla fall så var vi på plats ganska tidig men det kan kvitta. Cissi har ju aldrig vart på Highlights innan men tycker om deras musik så även denna kväll vart lyckad. Under andra pausen drog vi bort till det andra "tältet" där ett annat band spelade. Har ingen aning om vilka det var men dom var grymt bra. Lite mer åt det rockiga hållet, körde riktigt go musik som bl.a Bon Jovi! Super!! Kvällen rullade på och tebax till "dansen" Det får allt bli så att vi får åka på Highlights lite oftare tycker jag. Riktigt goa och trevliga grabbar. När det var slut blev det lite prat och sen fick det bli att röra på sig även fast man kan stå och babbla i evigheter. Ganska bra på det =) Så var det ju det här med att komma hem. Japp det blev till att gå. Visserligen är det en bit men det går ganska snabbt ändå. Väl "utanför" själva stan var det bara av med klackarna så gick all mycket lättare. Var ganska så trött när jag kom hem så det var bara raka vägen in i säng...

Inga kommentarer: