söndag 3 augusti 2008

Söndags kväll

Jaha... då var denna vecka och helg slut. Helt sjukt va tiden går fort. Skönt att kunna få sova lite längre imorron. Både igår och idag har det vart ganska mycket att göra på jobbet. Igår gick jag och la mig vid 23.00, efter ett långt bad, och somnade fort. Kan inte minnas sist jag gick och la mig så tidigt. Snacka om trött!! Hade velat åka in till parken på dans, Blenedr som spelade. Men uhh va jobbigt! Men idag har det vart något sjukt. Började dagen med att försova mig...duktigt. Vaknade vid 08.40 och bussen går 08.50... Snacka om stress. det var bara att packa ner alla grejer om kan tänkas behövas. På väg till bussen inser jag ganska så snabbt att jag inte hade knäppt eller dragit upp gylfen på jeansen. När jag väl ska göra det så får jag lite problem...det funkade helt enkelt inte och det var då jag såg att byxorna var ut-och-in.... Ja, det var ju bara att slita av sig och fixa iordning dem... yrvaken som man var! Som tur är så var det väl ingen som såg mig...hoppas jag!!! När jag har stigit på bussen och satt mig ser jag oxå att koftan var ut-och-in *pust* då gick jag över till det mer irriterade hållet. När jag kom till jobbet var det då dax att borsta tänderna, sminka sig och fixa till håret. Allt det där som man inte hann med i morse. Sedan var allt lugnt fram till 12 tiden typ då det började att spö regna ute. Hur kunde jag veta att det regnade ute när jag jobbar i ett köpcentrum och inte kan se ut något??? Jo, det var nämligen så att det började att regna in! Har vart med om det förut men jag trodde att vaktis hade fixat det. Men det kan kanske bero på att dom håller på och bygger om hela centret... va vet jag. Kul var det i alla fall inte. Det var ju bara att ställa fram en hink och börja moppa för det var ju inte direkt liiite! Hörde senare att det även hade regnat in på Intersport och på värdshuset/restaurangen så jag var ju inte ensam om eländet. Sen senare under dagen tog även kaffet slut. Brukar oftast inte dricka kaffe själv, inte lika gott, men när man väl gör det och man är riktigt sugen så tar det slut...typiskt! Ja det här har väl inte direkt varit min dag. Men efter allt det här har dagen vart lugn...än så länge. Tog en sväng förbi Cissi (som vanligt) efter jobbet på lite kaffe för där fanns det vill jag lova =) och nu sitter jag här hemma och ska väl strax slänga mig framför TV:n en sväng innan det är dax för sägen...
Kram Kram

Inga kommentarer: