fredag 12 juni 2009

Det har allt varit en hel del denna vecka...

Jo den började då i måndags med att jag skulle ut till jobbet. Nämligen så att vi skulle ha brandövning. Låt mej tillägga att det var obligatoriskt, annars hade jag nog hoppat det. Men det gick smidigt. Var ju bara att lyssna på vad gubben hade att säga sen var det bara att ta brand släckaren och släcka brasan han hade fixat så fint på parkeringen. Gick ju kanon! =D Resten av dagen var jag kvar med Jenny på jobbet. Hade fått lite saker som skulle packas upp och hon visade mej hur allt skulle gå till, pris märkas och hängas. Tro mej men kan inte göra precis som man vill utan det är strikta regler som gäller. Fram mot sju tiden packade jag mej hemåt.

I Tisdags var det återigen lite jobb på förmiddagen. Vart en ganska så stressig dag. Efter mycket om och men åkte jag hem för att fixa mej. Jo för denna kväll var det dax att åka på dans =) Skultuna var det denna gång och Kindbergs stod på scenen. Jag, Sussie och Ulf var det som åkte denna gång. Det började redan vid 19.00 och vi var på plats ganska så tidigt men skönt det oxå. Tog en tripp förbi damernas och pudra snoken lite. Strax innan det var dax stötte man på både den ena efter den andra.... Hej hej kul att ses igen... dax att köra. Kvällen var toppen som vanligt, vad annars liksom! Några nya låtar i repertoaren var det oxå =) Det blev paus, toa stopp, kaffe och så var det lite prat oxå. Hmm ska jag verkligen behålla det? Ser jagverkligen så hård och tuff ut i det andra? Hmm?! Aja vi får väl se hur det blir. Måste ju först och främst vara nöjd själv... Gör ju inte det här för alla andra =) Grabbarna körde igång igen. Tråkigt nog så kunde vi inte vara kvar hela kvällen men det gick ju de me. Ses väl snart igen förhoppningsvis *s* Strax innan halv elva rörde vi oss mot bilen och åkte hemåt.

I Onsdags var det min första dag på jobbet SJÄLV. Var inte ett dugg nervös och antog att kvällen skulle gå gallant. Bytte av Lisa vid tre tiden. Självklart hade det kommit en massa varor så det var bara att sätta igång. Men tycker det är rätt så skönt att ha något att göra hela tiden så det inte blir en massa dö tid. Kvällen gick fort och stängningen var inga problem. Praktiskt tagen samma som på gamla jobbet så =) Klart att chefen (Sussie) ringde ett par gånger för att kolla läget... Väl hemma, trött så det vart raka vägen i säng.

I Torsdags vart det åter en sväng till jobbet. Skulle dock inte jobba men var tvungen att lämna ett par nycklar till Sussie som jag hade lånat för att kunna stänga på onsdags kvällen. Mina har inte kommit än så fick låna hennes och därför var jag tvungen att lämna tebax dom så att hon kunde stänga denna kväll. Hade ganska så mycket att prata om oxå. Gå igenom allt som hänt liksom och så blev det lite smått planerat inför Malung. Ska bli jätte kul att få komma iväg i år igen =D Weeeiii! Tog bussen hem stax efter sex tiden. Väl uppe på stan träffa jag Anton som oxå stod och vänta på bussen. Men eftersom inte bussen från stan skulle gå förrän om en halvtimma så gick vi och satte oss vid slotten på en liten bänk och gick igenom livet kan man säga. Skönt att prata av sig lite ibland även fast det var om praktiskt taget ingeting =) När vi äntligen var framme i brickebacken drog jag en snabbis förbi Linda för att lämna lite saker =) sen hem för att krypa ner i soffan framför TV:n och bara slappa... Skööööönt!!!

Ingen aning vad som väntar resten av veckan... Vi får se! =D
Kram Kram

Inga kommentarer: