torsdag 8 oktober 2009

Torsdags kväll...

och idag var det dax att jobba igen. Var i god tid så jag skulle hinna käka i lugn och ro. Fixade presenterna till Sofia som fyller nu på lördag, då blir det fest kan jag lova =), så nu var det klart oxå! Det var Jenny jag skulle byta av idag.
Blir så full i skratt åt henne ibland. För det första så är hon nog världens största bok mal... Hon plöjer ju igenom den ena boken efter den andra. Sen håller hon på att utbilda sig till yoga instruktör... blir bara utmattad av att höra alla ställningar/positioner som man gör. Fast det låter inte så jobbigt men provade faktiskt en idag när jag kom hem, hunden lr va det nu var den heter, och den skulle man stå med båda fötterna golvet och även med händerna så man såg ut som en pyramid, i 5min. Inte så lång tid tänker man men fy... aldrig att jag skulle klara 5min!! Starkt jobbat alla ni yoga nissar som fixar att göra det där ni gör. Men skulle allt vilja prova ett helt pass någon gång =)
Iallafall.... dagen gick ovanligt fort. Så efter stängning och byte av buss på stan sprang jag in en sväng på pressbyrån, som alltid efter jobbet, för en kopp kaffe. Så av någon anledning hamna jag bland böckerna för fick nämligen syn på en bok av Leif GW Persson. Nu är det ju så att jag inte läser några böcker överhuvudtaget men... det finns dock ett men... har sagt att jag någon gång ska läsa en bok som han har skrivit. Och bara så där så fick jag syn på just den här; Den som dödar draken. Så jag passa på bara så där. En kaffe, boken och så följde en påse med peppar chips med. Så ikväll blir det läsning och chips... gu så mysigt! =) och denna gång SKA jag läsa ut boken och inte lägga den i hyllan efter andra kapitlet och låta den samla damm... Men när jag läst klart den är en annan fråga...
Kram Kram

1 kommentar:

Jenny sa...

Jag har en klass på söndag om du är intresserad. Klockan 11. Eller ligger du och sover då? ;)