torsdag 29 januari 2009

Kryssning...

Cissi, Julia, Ange & Sanna

Japp,i söndags bar det åter igen av mot Cinderella och Åland... Jag, Cissi, Sanna, Julia & Ange! Efter en jätte stressig morgon så körde Micke iväg oss till bussen. Som vanligt är ju bussresan sååå tråkig och Ange gnällde mest hela vägen om att hon var hungrig. Väl framme vid terminalen var det bara att Checka In, åka upp och sätta sig på Caféet så vi kunde ta en liten fika och så man fick ett slut på Anges tjat =) Måste tillägga att när vi Checka In såg jag två bekanta ansikten... Claes och Nicke från Claes Lövgrens. Skulle dom oxå kanske ta en tripp?? Måste dock tillägga att den otroligt långa och ur tråkiga väntan på terminalen innan man får gå ombord gör mig galen! Dö tid och inte ett skit att hitta på... men men
och det var dax att kliva ombord, ner till hytterna och "komma in sig" lite. Tog det lilla lugna och fixa lite med packningen, sen upp för att kolla läget lite för att sedan svänga in på Taxfreen. Passade även på att handla "min" parfym oxå (Hugo Boss - Deep Red) som faktiskt till min förvåning var ungefär 150:- billigare på båten. Inga stora summor pengar men ändå =) Även så att det var som jag trodde... Sprang in i Claes där oxå. -Fest ikväll? -Självklart och ni? -Alltid! Men att det skulle bli så kul hade jag ingen aning om. Efter att ha plockat på sig både det ena och det andra var det bara att bege sig till kassan och betala. Fick någon gratis kryssning för att jag handla över en viss summa. Så tjejer när åker vi nästa gång?! =D
Sen var det bara att bege sig ner till hytterna och börja. Som vanligt var jag lika seg som alltid. När dom andra börja bli lite smått på lyset och klara hade jag inte druckit upp första groggen ännu och jag satt och fixa både det sista med sminket och skulle börja med håret. MEN ändå var vi/jag ganska så snabba för det var jag minst en timma kvar innan vi tyckte att det var dax att röra sig upp mot danssalongen så vi hann med mycket på den stunden. Drog mot danssalongen och oj oj oj vilken kväll vi hade vill jag lova. Det var riktigt länge sedan jag hade så här skojj. Vi dansa, sjöng, drack och var go och glada hela kvällen lång. Inte några som helst sura miner dock kan lätt uppstå. Lämnade inte danssalongen på hela kvällen och blev mesta till att prata med Andy, Cleas & Jocke och Kindbergs så klart. Tog mig en liten sväng om på dansgolvet oxå *s*
-Ska vi dansa? , aldrig svara jag klart och tydligt! Helt från ingenstans tog Andy min öl och ställde den på borde och släpa upp mig på golvet... Det hjälpte visst inte medatt säga nej. Inte direkt min grej och ni kan ju tänka er hur det gick lite så där på fyllan. Ja du, vi skratta båda två och i mellan åt gick det väl så där men sen titta vi enbart på varann och gav upp... Jo men klart att det var kul, skratta så tårarna rann =D Tiden går ju så fort när man har kul men den här kvällen/natten kändes lång! =D Efter dansen bar det av ner till Discot där vi festa loss ordentligt. När även det hade klappat igen hade julia och Cissi redan tackat för sig och Sanna och Ange skulle ha en natt macka så det bar uppåt till Tapas&Grill (lr va det nu heter)hur det kommer sig vet jag inte men delar av Claes Lövgrens och Kindbergs följde visst med. Blev dock stående i trappan med Jocke och Henrik ett litet tag och dom försökte lura i mig både det ena och det andra men lyckades inte så bra. Får väl säga tack Jocke(!!), men den orala biten klarar jag nog ändå utan några tips från den där *asg* Nog med dricka för min del så det fick bli lite mjölk mmm riktigt gott. Grejen var ju den att jag satt längst in så jag bad Andy köpa med sig mjölken till mig när han ändå stod där. Vilket tjat det blev på han då... För det var ju sååå pinsamt att köpa lite mjölk när man var på en party båt...så när han väl kom med mjölken så sa han oxå klart och tydligt här har du DITT glas med mjölk *s* roligt roligt. Strax där efter kom Ola och skulle bestämt skåla med mig men när han fick syn på mitt glas så vart ögonen stora som tennis bollar vill jag lova. -och va dricker du då? Vitt vin lr? hehe oj oj oj grabben har humor *s* men det funka lika bra med mjölk som något med alkohol i =) Efter en stund drog även Sanna och Ange sig tillbaka... torr-bollar! Så jag blev själv sittandes kvar med grabbarna och ett par andra brudar. Kunde ju inte bara avsluta min lilla diskution med Henrik bara så där =) Runt sex tiden på morgonen tackade jag för mig och kräla mig ner till hytten och dom andra festa vidare. Tror nog aldrig jag har somnat så fort i hela mitt liv! Värre var det väl på morgonen... Så dåligt jag mådde! Riktig fylle-frossa, jag låg bara och skakade i sängen. Börja tom tjuta en skvätt för att det var så synd om mig... ville ju bara hem. Kasta mig in i duschen och stod där i en dryga 45 min enbart för att hålla mig varm. Skönt! Dagen efter vart som sagt ganska så lugn. Det var väl direkt ingen som var på 100% topp... segt. Gjorde oss i ordning, åkte upp för en liten macka och sen vidare till danssalongen. Efter Kindbergs spelat klart så vart vi kvar en liten stund. Tackade för oss sen bar det av ner till hytterna och packa iordning det sista sen blev det bara till att slappa. Som vanligt är ju buss resan hem ett helvete... speciellt när man mår som man gör. Men jag lyckades somna till och från så detvar ju ganska så skönt. Men en helt klart super tokig resa och det blir snart igen vill jag lova. Jag, Ange & kanske Sanna drar iväg snart i alla fall =)
Kram Kram

Som vanligt så glömmer man bort att man har kameran med sig så det blev inte alls många bilder den här gången heller men men....


Jag & Ange

Julia & Ange


Sanna & Cissi



Julia & Jag



Kände att det var någon som knackade mig på ryggen ner på discot.
Där står Jocke. -Hörde att du har med dig din kamera,
jag vill ju vara med på kort(!!) så ta på oss två här nu =)

Jocke & Ange

Inga kommentarer: