torsdag 29 januari 2009

Sjuk...

mmm det är så det ligger till och jag är såååå hängig. Kände redan i måndags fast mest i tisdags kväll att jag fick lite ret-hosta.. inte alls mycket med tillräckligt för att jag skulle börja undra. Vaknar på onsdags morgon och fick inte fram ett enda ljud. Hade så ont i halsen och jag kunde heller inte svälja ordentligt och kände hur svullen jag var så då fattade jag direkt. Inte första gången om man säger så... Halsfluss! Klivar upp ur sängen och kollar i spegeln, visst vita stora blåsor i hela halsen. Pest och pina! och det slår aldrig fel att det ska komma efter att vi har varit på någon kryssning. Jag tror själv att det är när jag har varit uppe och ute mycket på däck där det blåser, fuktigt och man är lätt klädd. Har fått order om att söka läkare och få hjälp men det är som jag har sagt. Det går över! Ta en Alvedon och var tyst... det fixar sig. Så nu sitter jag här med 37,9 i feber och knappt kan prata eller svälja. Känner att det är nog dax att ta lite Alvedon och hoppa mer i sängen. Måtte jag bli frisk snart!
Kram Kram

Inga kommentarer: