måndag 26 maj 2008

Måndags kväll

Nu var det ett par dagar sedan så det är väl lika bra att börja.
Lördag och dans till Kindbergs. Cissi & jag började kvällen med att korka upp vinet. Fick tips av Sussie att prov just den här, Lambruscco. Riktigt gott…vitt, lite syrlig eftersmak och kolsyrat. Tycker om vin i vanliga fall så det vart perfekt. Där emellan vart det även några cider också. Passa på att ta me lite till parken också…det är ju nyktert så det vart att ”smyg”-dricka lite. Mötte upp Sussie & Veronika på plats. Träffa Jörgen & Linda där inne också. Efter ett par låtar så slira även Dette & Erika in….hade ni väntat er något annat! =) Jupp jupp…bra runda under fötterna. Kanske var det något me Karlssons-klister inblandat också??!! Verkade som det iallafall *s* Aja kvällen var kanon som vanligt och så klart spelade dom –Ge mej en chans- texten är väl lite halv töntig men det är ju nästan det som gör att låten blir så bra. Gillar den skarpt! Ge mej en chans så ska jag visa dej, allt det där som du har drömt om. Ta ett varv runt jorden med mej, bada näck i en fontän i Hongkong. Lika barn dom leker bäst det vet du lika väl som jag. Ge mej en chans nu ikväll min vän, säj inte nej. O.s.v! Jag och Cissi lämnade inte parken förän vid halv 3 typ *pust* vart kvar och snacka lite skit me Dette & Erika. Dom har alltid något att berätta vill jag lova och munnen gick ju på högvarv på dom båda…hur kan det komma sej…kanske var det den där lilla förfesten dom körde. Vart tal om lite golf…ja, kanske det kanske. Va hemma vid halv 4-4 och kunde inte somna den natten så det blev att sitta uppe och det vart lite jobbigt me tanken på att man skulle upp och jobba.

Som sagt…söndagen vart det till att jobba. Var ganska mycket med folk…mycket var det väl för att det var mors-dag men det var ju ganska skönt. Alltid lika kul när det är rullning och man får ha lite att göra. Efter jobbet vart det kaffe hemma hos Cissi & Janne. Emma, Tove & Daniel var oxå där. Var lite trött och grinig av mej *asg* så det vart att gå hem tidigt för att försöka att komma i säng så tidigt som möjligt. Var sååå trött! Men som vanligt så vart det inte som jag hade tänkt me för jag fastnade ju framför Tv:n. kunde inte missa –The most hunted lr hemsökta hus på svenska- 3 avsnitt på raken. Ett program där ett team besöker hemsökta ställen över en natt. Eftersom jag tror skarpt mycket på det övernaturliga och är jätte intreserad så satt jag som limmad, livrädd och uppjagad. Tycket jag hörde ljud och såg ”saker” överallt efteråt men det är ju bara inbillning *hoppas* =)

Dagens dag har vart så seg som den kan bli. Ville hälst ligga i sängen hela dagen och dra täcket över huvudet och bara försvinna ett litet tag…enbart för att det kan vara skönt ibland. Inte alls vart någon rolig dag. Tänker för mycket på saker och ting. Gör mej lite lessen…arg! Usch!!! Men efter mycket om och men typ, vart det lite kort me Cissi och Tove och en liten promenad me hundarna. Hemma nu och slappar i min mys-pys….skönt!
Det var det…
Kram kram

Inga kommentarer: